torsdag 13 april 2017

11. När man plötsligt skäms lite

I ett av mina skåp finns en kruka där alla mina småpengar hamnar. Med tiden har de blivit ganska många. Och snart blir de ogiltiga. Man borde så klart ta dem till banken och växla in dem, men då måste man ju hitta en bank som faktiskt vill hantera kontanter. Orka!
Så istället tänkte jag att jag fyller fickorna med några nävar pengar varje dag och ger till människor som behöver dem. 

Sagt och gjort. Idag fyllde jag fickorna när jag ändå skulle till Apoteket. Och så hittar jag inte en enda tiggare. Vilket får mig att tycka synd om MIG SJÄLV. Okej bara i några sekunder kanske, sedan rodnade jag och skämdes. Men ändå. Det är fan inte mig det är synd om. 

Till slut hittade jag i alla fall både en majblommeförsäljare och några kvinnor som säkert har bättre nytta av de där pengarna än jag. Själv fick jag en stilig pin att sätta på jackan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar