måndag 10 april 2017

8. En blomma av plast

Jag undrade just vad jag skulle hinna med idag då det varit fullt upp. Det gav sig självt när jag sent omsider åkte ner till mataffären för att köpa något ogenomtänkt till middag. Utanför affären stod ett bedårande litet barn med runda kinder och för stora fötter. Hon frågade om jag ville köpa en maj-blomma. Jag var hungrig och hade lite bråttom, i normala fall hade jag nog bett att få återkomma. Men istället gick jag tillbaka till bilen och rotade fram några lösa tior och köpte en blomma. Det räckte till lite dricks också.

Inte nog med det, jag betalade kontant i affären och fick hela 6 kronor tillbaka. Dessa lade jag i Röda korsets lilla burk vid kassan.

Detta var ju inget att skryta om direkt, men i alla fall något bra som jag kanske normalt inte hade gjort just denna dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar